TÁMOP TÁMOP-3.4.2.A-11/1-2012-0007 |
A projket címe: A hallássérült SNI gyerekek integrálása a szakközépiskolai és szakiskolai képzésben Montessori pedagógiára épülő, kompetencia alapú oktatási módszerek segítségével.
A projekt célja: a sajátos nevelési igényű hallássérült gyermekek, tanulók ellátásának javítása. A hallássérült gyerekek átvezetése a szakközépiskolai képzésbe. A Montessori módszer és eszköztár digitalizált továbbfejlesztése. Fejlesztő központot kialakítása, eszköztárának beszerzése a Garabonciás Szakközépiskolában. A központ feladatai: fejlesztő,- felzárkóztató foglakozások tartása, a befogadó pedagógiai gyakorlat széles körű elterjesztése.
A projekt célcsoportját a következő szempontok alapján választottuk ki: 1. hallássérült tanulók Fejlesztő és gyógypedagógusunk (Szeles Ildikó) hallássérült és siket tanulókkal foglakozik kollégiumi nevelőként. rajta keresztül jobban megismertük, ezeket a gyerekeket, és tapasztaltuk milyen jó képességekkel bírnak, ellenben menyire korlátoltak a lehetőségeik. Szeretnénk megteremteni annak a lehetőségét, hogy szeles körben bekapcsolódjanak a szakközépiskolai képzésbe 2. SNI tanulók A Garabonciás Szki. már alapításakor a Montessori pedagógiára építette nevelés-oktatási programját. A Montessori program kiválóan alkalmas a diákok egyéni igényeihez igazodó, integratív oktatásra, a tanulási nehézségekkel küzdők, a hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelésére, fejlesztésére, mivel főleg fejlesztőeszközökön alapuló egyéni és kiscsoportos tanulási módszerek 3. pedagógusok A Garabonciás Szki. és a bevont intézmények pedagógusainak meg kell ismernie azokat a módszereket és eszközöket, amelyek segítségével felvállalhatják a hallássérült diákok nevelését, oktatását. A Török Bála Iskola pedagógusainak pedig a Montessori pedagógia eszközökkel, módszerekkel kell megismerkedniük. A pályázat előkészítésekor tanári értekezleten beszéltük meg a projekt adta lehetőségeket, és, hogy ki milyen szerepet kíván vállalni a projekt lebonyolításában. 4. Szülők Fontos, hogy a szülők megismerjék programokat és céljainkat. Tisztában legyenek azzal, hogy ez a program mennyi jót hozhat az ő gyerekeik számára, mind az egészséges, mind a tanulási nehézségekkel küzdő, mind pedig a hallássérült gyerekek szempontjából. 5. Diákok A diákok körében el kell indítanunk egy érzékenyítést e témában, mivel csak akkor válhat sikeressé a programunk, ha egyrészt felkészülnek a sérült gyerekek fogadására, másrészt, ha megismerik őket és gondjaikat. Mind a diákok, mind pedig a szülők képviselőit bevontuk a tervezésbe. |