Digtális ellenőrző

Felhasználó



Hírlevél

Referencia intézmény

Támop project

Nemzeti Tehetség Program 2016

Nemzeti Tehetségprogram 2018

Határtalan 2018

Kezdőlap NTP-MTTD-2018
NTP-MTTD-2018 PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Administrator   
2019. július 13. szombat, 10:10

 

Alapadatok:

 

Projekt azonosítója: NTP-MTTD-18-0175

Projekt címe: Úszóképes egyedi rádió  távirányítású hajómodellek építése a komplex tehetségfej-lesztés szolgálatában

 

Cél:

Komplex tehetségfejlesztő programot kívánunk megvalósítani 15-18 évesek körében, egyedi művészi ihletésű fedélzettel ellátott,működő rádió-távirányítású hajómodell építése témával. A projektbe több tehetség területen érintett tehetségek és tehetségígéretek több tudományon

átívelő témával az alkotás örömével összetett módon fejlődhetnek. A projekt során a csapat Balatonföldvárra a Hajózástörténeti Látogató-központba megy el, útjukat a Balatonon, a projekt során megépített hajókkal egy verseny zárja.

 

Bevonható tehetségek:

A komplex tehetséggondozó program megvalósításába legfeljebb 20 fő vonható be, figyelemmel a csoportba bevont tehetségígéretek, tehetségek és kiemelten tehetséges tanulók speciális igényeire és arányaira. Vállalt létszám 15 fő

 

Kiegészítő tevékenységek:

 

A tehetséggondozó program tematikájához kapcsolódó 2 napos tanulmányi út.

Legalább 2 perces rövidfilm készítése saját tehetséggondozó programjuk bemutatásáról vagy arról, mit jelent ma tehetségesnek lenni. A rövidfilm készülhet bármilyen dokumentarista, fikciós vagy animációs megközelítéssel, eszközzel, bármely műfajban.

 

Célcsoport: 

A pályázat célcsoportját a 15-18 éves korosztály képezi elsődlegesen. Összesen 15 tehetség (korábbn felfedezett és ennek a projektnek az elindulása során felfedezett tehetségígéreteket is beleértve). Tehetségterület alapján a térbeli-vizuális, logikai-matematikai kompetenciák

terén kiemelkedő képességekkel rendelkezők bevonása cél abból a szempontból, hogy az ő erős oldalaik fejlesztésére van leginkább mód.

Másrészről a művészi tehetségek is bevonhatók, hiszen a modell alkotáshoz a kreativitás, az előre való gondolkodás is fontos és a hajók felépítményének megtervezése során abszolút a művészi és nem a funkcionális szempontok kerülnek előtérbe. A program teljesen elrugaszkodik a hagyományos iskolai keretektől, ezáltal akár a magas művészi tehetséggel, de diszkalkulával sújtott tanulók is magas eredményeket tudnak elérni. Végül nem jelent bevonási szempontot semmilyen előzetes tudása megléte vagy hiánya.

 

Projekt tartalom:

 

1. 60 órás képzést egy összetett tehetségazonosító program előzi meg, melynek célja a tehetségígéretek felfedezése. Ennek a vizsgálatnak az eredményei lehetővé teszik, hogy ne csak a tehetség, hanem a konkrét tehetségterület is napvilágra kerüljön. 

A projekt témája rendkívül összetett, több tudományterületet ötvöz, sok-sok feladatot kell teljesíteniük a fiataloknak (a hajó témájának meghatározása, a hajólátványtervének elkészítése, 3D-s tervezés, 3D-s nyomtatás, hajótest megformálása, a hajó működőképességének biztosítása és a

technikai működés megvalósítása, azaz motor, tönkcsövek, szervók elhelyezése, úsztatás etc.) hogy megtudják valósítani az egyedi rádiótávirányítású modellt. 

Ugyanakkor nem szükséges minden tanulónak ugyanolyan mértékben minden feladatot teljesítenie, hanem kooperatív tanulás jegyében kisebb csapatokat szervezünk melyben a feladatok erősségenként és tehetségterületenként (de természetesen az e-faktort, motivációt is figyelembe véve) kerülnek kiosztásra.

 

A 60 órás képzés alatt a tanulók gyakran fognak kisebb csapatban dolgozni egy közös cél érdekében. A céljuk, akkor valósítható meg a legjobban, ha egymásra figyelve, egymást

segítve dolgoznak, folyamatosan kommunikálniuk kell. 

A tehetségek és tehetségígéretek a kirándulás során több csapatépítő feladatot is megvalósítanak. A Balaton parton közös hajózás és hajó úsztatás, sőt verseny segíti az konfliktuskezelés fejlődését. 

A projektet egy-egy személyes élménybeszámoló zárja, melynek nem csupán az átélt események éttekintése lesz a cél, hanem az önreflexió is, a saját személyiségük, énképük alakulásának átgondolása is.

Szabadidős, lazító programelemek:

A projekt során visszatérő elem lesz a tópartra való kilátogatás és először egy mintadarab, majd a saját hajó úsztatása. A parton lehetőség nyílik sétálni, napozni. A természet közelsége, a nyugodt környezet és a teljesítménymentesített légkör teljes mértékben a feltöltődést szolgálja. A hajó modell vezetése a gyermekkorban megtapasztalt kötetlen játékot idézi a fiatalokban. A műhelymunkát a 3D-s tervezésről mutatott rövidfilmek színesítik, melyek bemutatják a tervezés útjait és, hogy mennyire könnyen lehetséges elképesztően részletes és új

dolgokat létrehozni. A tehetséggondozó program kiemelt eleme a Balatonföldvárra és Keszthelyre való utazás. Új helyet, mentalitást, tájat ismernek meg, miközben elutaznak a Hajózástörténeti Látógatóközpontba. A Balatonnál lehet majd strandolni, és ellátogatni a Vasútmodell

kiállításra. A kirándulás után a tanulók élménybeszámolót készítenek, mely lehet rajz, leírás, prezentáció, animáció, vers, koreográfia bármi, amely kikapcsol, örömet okoz.

Röviden mutassa be azon tevékenységeket és módszereket, amelyek biztosítják a komplex tehetséggondozó program élmény- és

felfedezés központúságát. Amennyiben programja több tudomány területet érintő, kérjük itt mutassa azt be.

 

Tervezett tárgyiasult alkotást! 

 

megépített úszóképes rádió-távirányítású egyedi felépítménnyel ellátott hajómodellek. a projekt végén saját döntés alapján kiválasztott formátumban beszámoló, egy 2 perc hosszúságú rövidfilmet. projekt eseményeiről, kirándulásról, múzeumlátogatásról, a hajós versenyről 

 

Projekt zárás:

 

Projektről készült kiadványt itt nézheted meg:

 

A projektről készült videofilmet itt nézheted meg:

Módosítás dátuma: 2019. július 23. kedd, 11:55
 
Kezdőlap Kapcsolat Keresés Kapcsolat Keresés