Digtális ellenőrző

Referencia intézmény

Támop project

Nemzeti Tehetség Program 2016

Nemzeti Tehetségprogram 2018

Határtalan 2018

Nemzeti Tehetségprogram 2019

Nemzeti Tehetségprogram 2020

Nemzeti Tehetségprogram 2022

Kezdőlap NTP-MŰV-2018
Nemzeti Tehetségprogram 2018 PDF Nyomtatás E-mail

  

 

 Alapadatk:

 

Projekt azonosítója: NTP-MŰV-18-0180

Projekt címe: Tánc multimédiás performance-ban

 

Cél:

Komplex tehetségfejlesztő programot kívánunk megvalósítani, úgy hogy egyedi művészi ihletésű táncos művészeti produkciót ötvözünk multimediális elemekkel melyet performace keretében mutatunk be. A projektbe több tehetség területen érintett tehetségek és tehetségígéretek több művészet ágon átívelő megoldással az alkotás örömével összetett módon fejlődhetnek.

 

Bevonható tehetségek:

A komplex tehetséggondozó program megvalósításába legfeljebb 20 fő vonható be, figyelemmel a csoportba bevont tehetségígéretek, tehetségek és kiemelten tehetséges tanulók speciális igényeire és arányaira. Vállalt létszám 15 fő

 

Kiegészítő tevékenységek:

 

A tehetséggondozó program tematikájához kapcsolódó 2 napos tanulmányi út.

Legalább 2 perces rövidfilm készítése

 

Tehetséggondozó program fő területei:

 

táncművészet

képző- és  iparművészet

 

Tehetségazonosítás:

Tehetségazonosításra egy komplex, objektív és szubjektív módszereket magában foglaló egyéni módszert kívánunk alkalmazni. A tanulókat huzamosabb ideig tanító tanárok véleménye képezi a szubjektív eszközök egyikét (különösen a motiváció és a kreativitás felismerésében). Figyelembe vesszük a jelentkezők által a az elmúlt időszakban bemutatott,-készített alkotásait melyet három szaktanár értékel. A különösen a fantáziadús alkotások tehetségfaktort jeleznek.A kiválasztásnál figyelembe vesszük az iskolai és a házon kívüli kiállításokon való részvételt, alkotói pályázatokon való megjelenést, egybefüggő gyakorlati oktatáson kapott külső értékelést.

 

Célcsoport: 

15 és 19 év közötti fiatalok képezik a célcsoportot. A tehetségtípusok közül az iskolában jelenlévő hátrányos helyzetű tanulok akik között rejtőzködő és az alulteljesítő tehetségek vannak igyekszünk azonosítani. Elsősorban az olyan művészi vagy digitális technika iránt érdeklődő, annak megismerésére motivált tanulókat, akik az általuk tanult szakmában különleges, kiemelkedő teljesítményre képesek, de eddig az iskolában belül még nem sikerült érvényesülniük. Az ő megtalálásuk célzott keresés nélkül szinte lehetetlen lenne. Mindazonáltal helyet biztosít a program a sikeres tehetségeknek is, de elsősorban nem ők képezik a célcsoportot. A programba 10-15 fő potenciális tehetséget kivánunk bevonni.

 

Projekt tartalom:

 

A projekt célja egy olyan élmény alapú, felfedezéses oktatási módszerekre építő az alkotás örömét felhasználó 60 órás képzés megvalósítása, amely során a tehetségek és tehetségígéretek egyedi táncos koreográfiát mutatnak be multimediális háttér támogatással.

Az iskolánkban oktatott táncos, grafikus, animációs, fotós szakmákat tanulók tehetséggondozása szempontjából kiemelten fontos a térlátás fejlesztése mellett, a vizuális tér befogadásában és megalkotásában az érzékelés, az alkotó gondolkodás komplex fejlesztése. A mai fiatalokhoz nagyon közel áll a többdimenziós képalkotás által létrehozott vizuális világ, gondolkodásmód, kommunikáció. Ez a generáció értő felhasználója digitális világunknak. Azonban az általuk tanult szakmák az aktuális technológiai trendeket követik, a kortárs követelményeknek megfelelve a cél, hogy produktív szakembereivé váljanak ennek a világnak.

A projekt létrehozása során a résztvevők alkotó módon vesznek részt a produkció létrehozásában a tervezéstől a kivitelezésig. Ennek eredményeképpen mindenki magáénak érezheti a létrehozott művet. Nemcsak alkotói gondolkodásmódot és kreativitást igénylő feladatról van szó hanem számos esetben improvizációra is szűkség van. A tevékenységek önmagukba hordozzák élmény-központúságot. Ahhoz, hogy mindez megvalósulhasson nehéz szerep hárul a vezető szakemberekre hogy mintegy mentorként figyeljenek arra, hogy minden résztvevő részese lehessen ennek a folyamatnak. A produkció bemutatása végén felhangzó ütemes taps minden résztvevő felé felejthetetlenné teszi a projektben való részvételt.

2 napos program fő program elemei: Megérkezés és szállás elfoglalása után délután és este Pécs belvárosában megnézzük ahol lehet bekapcsolódunk az összművészeti fesztivál programjaiba. Mivel jövő évre tervezzük ezért ezek a programok még részletesen nem ismertek. Biztos hogy lesz benne fényvetítés, könnyűzenei koncert, multimédiával támogatott színházi bemutató, és különböző cirkusz művészeti látványosságok. Ezek a programok éjfélig is eltartanak. Másnap Zsolnay Kulturális Negyed nyitásra. Zsolnay gyár és család történeti kiállítás, majd Kortárs Kiállítóterek megtekintése tárlatvezetéssel. Ezután megtekintjük a Pécsi Püspökség Székesegyházát

szinteén vezetéssel. A 2 perces rövidfilm végig kiséri az egész projekt alatt történt eseményeket effektekkel színesítve. A filmet videomegosztó portálra is feltöltjük.

 

Tervezett tárgyiasult alkotást! 

 

A programnak több tárgyiasult eredménye válik kézzel foghatóva a program végére. 

Az egyik egy "Digitális lüktetés" kortárs életérzést, életmodót bemutató multimédiális performnce-ben megtestesülő előadás, melyről videofilm is készül. 

A másik egy kétperces rövidfilm mely a tehetségprogram folyamatának főbb állomásait és tanulmányi kirándulás főbb eseményeiről számol be. 

Készül egy tájékoztató kiadvány mely a tehetségprogramban résztvevő diákok egyéni élményeit foglalja össze.


 
Projekt zárás:
 
A projektről készült kiadványt itt nézheted meg.
A projektről készült videót itt nézheted meg:
 
Kezdőlap Kapcsolat Keresés Kapcsolat Keresés